Ile witaminy C należy włączyć do diety?

Witamina C ma wiele pozytywnych korzyści dla Twojego zdrowia. Witamina jest ważnym składnikiem odżywczym biorącym udział w syntezie neuroprzekaźników i naprawie tkanek. Pomaga chronić przed powszechnymi chorobami, takimi jak choroby serca. Przyjmowany jako codzienne suplementy pomaga zapobiegać próchnicy zębów i poprawia siłę układu odpornościowego. Dla optymalnego zdrowia należy go przyjmować w połączeniu z innymi przeciwutleniaczami, takimi jak witamina A, cynk i miedź.

Istnieją tylko dobre dowody na to, że spożywanie witaminy C daje dobre efekty w zapobieganiu zaćmie i zmniejszaniu nasilenia rumienia. Dowody nie wystarczają, aby powiedzieć, że chroni przed rakiem okrężnicy, rakiem prostaty lub chorobami serca. Ponadto nie ma dobrych dowodów na to, że witamina C pomaga zapobiegać rakowi jamy ustnej, okrężnicy, prostaty lub piersi. Wydaje się, że jest to mało korzystne dla osób z cukrzycą. I chociaż witamina C zwiększa wchłanianie insuliny, wydaje się, że nie poprawia kontroli poziomu glukozy we krwi.

Chociaż prawdą jest, że witamina C może pomóc w zapobieganiu zaćmie, nie jest jasne, ile witaminy C powinno być w stanie się jej pozbyć. Na podstawie najlepszych dostępnych dowodów wydaje się, że witamina C może zapobiegać chorobom oczu związanym z wiekiem, takim jak zwyrodnienie plamki żółtej, zaćma i jaskra. Wydaje się, że pomaga zapobiegać problemom ze wzrokiem związanym z wiekiem, w tym zaćmie, ale wyniki tych badań są bardzo wstępne. Na podstawie innych badań witamina C zmniejsza ryzyko raka okrężnicy, ale nie jest jasne, w jakim stopniu jest to spowodowane witaminą C, a w jakim innymi przeciwutleniaczami. Powinno być możliwe dostarczenie wystarczającej ilości witaminy C poprzez dietę, aby zmniejszyć ryzyko raka okrężnicy, ale nadal najlepszą radą jest zdrowa dieta i przyjmowanie suplementów witaminy C, jeśli chcesz uzyskać tyle witaminy C, ile potrzebujesz.

Istnieje wiele innych dobrych źródeł witaminy C, więc nie jest konieczne przestrzeganie ścisłego reżimu spożycia witaminy C. Dla większości z nas zbilansowana dieta powinna wystarczyć do zaspokojenia naszego zapotrzebowania na witaminę C. Każdy niedobór witaminy C można skorygować, przyjmując dodatkowe suplementy witaminy C. Najlepsze suplementy witaminy C to takie, które zawierają wszystkie następujące związki: alfa karoten, luteinę, likopen, kwas foliowy, kwas N-acetyloneuraminowy (przeciwutleniacz) oraz inne witaminy i minerały.

Oprócz witaminy C istnieje kilka innych dobrych źródeł witaminy C. Jeśli nie jesz pokarmów zawierających witaminę C, powinieneś rozważyć przyjmowanie suplementów witaminy C. Większość ludzi powinna codziennie spożywać pokarmy zawierające witaminę C, ale dostarczenie wystarczającej ilości witaminy C w diecie może być trudne. Pomocny będzie codzienny suplement zawierający 10 mikrogramów witaminy C. Może być również przydatny, jeśli regularnie jesz owoce cytrusowe i sok pomarańczowy.

Dlaczego miałbyś potrzebować codziennego suplementu zawierającego witaminę C? Witamina C odgrywa ważną rolę w wielu procesach zachodzących w organizmie i jest niezbędna do utrzymania dobrego stanu zdrowia. Rola, jaką odgrywa w twoim ciele, sprawia, że ​​nazywa się ją uniwersalną substancją. Witamina C może być wchłaniana do krwiobiegu z dowolnego pokarmu i dlatego jest stosowana w całym organizmie. Witamina C może być transportowana do wszystkich tkanek ciała i stosowana we wszystkich narządach i układach organizmu. Pomaga chronić układ odpornościowy, a także regulować wiele procesów i utrzymywać równowagę kwasowo-zasadową organizmu.

Dlaczego powinieneś mieć całą witaminę e w swojej diecie? Uważa się, że witamina E jest bardzo korzystna. Pomaga chronić skórę przed uszkodzeniami, obniża poziom cholesterolu, ma właściwości antyoksydacyjne. Witamina E znajduje się w większości warzyw, takich jak brokuły, papryka, szpinak, seler, marchew, rzodkiewki i pomidory. Powinien być w stanie codziennie dostarczać całą witaminę e z diety.

Odkryłam, że najlepszym źródłem witaminy K jest mięso z wątroby wołowej, jagnięcej lub żubrowej. Te trzy rodzaje mięsa jem dość regularnie i nie mam żadnych niedoborów witamin. Moim zdaniem jest wystarczająco dużo dowodów na to, że witamina K pomaga chronić nas przed chorobami przewlekłymi. Jednak potrzeba więcej badań!

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Zdrowie